Skip to main content

Liikunta- ja hyvinvointitoimialalle valmistui 2018 alkuvuodesta toistakymmentä uutta palvelumuotoilijaa.

SKY on tuottanut palvelumuotoilukoulutuksen yhdessä Tamora Oy:n kanssa. Koulutus oli suunnattu liikunta- ja hyvinvointialan henkilöstölle. Palvelumuotoilukoulutus oli runsaan vuoden kestävä monimuotokoulutus ja järjestettiin 2017-2018 aikana. Tutkinto suoritettiin konkreettisena, omaa työympäristöä hyödyttävänä näyttötutkintona.

SKY:n ja Tamoran muotoilemaan koulutukseen osallistui toistakymmentä kunto- ja terveysliikuntakeskusten toiminnasta ja niiden kehityksestä vastaavaa johtajaa, esimiestä, yrittäjää ja avainhenkilöä. Opinnot suoritettiin oppisopimuksella, jolloin kustannus oli ainoastaan 58 euron tutkintomaksu.

Monipuolinen opintokokonaisuus sisälsi myös kansainvälisen näkökulman

Palvelumuotoilukoulutus sisälsi SKY:llä järjestetyn tammikuisen ”Startti-infon” lisäksi 11 lähiopetuspäivää, käytännönläheisiä (ja vapaaehtoisia) opintomatkoja liikunta-alan Gymtec –messutapahtumaan Tampereelle, European Health and Fitness Forum –seminaariin ja FIBO –messuille Kölniin. Monipuolisessa ja ammattilaisten vetämässä koulutuksessa käsiteltiin palvelumuotoilun ja tuotekehittelyn lisäksi myyntiä, asiakkuuksien hallintaa, esimiestyöskentelyä, tuotteistamista, brändinrakentamista ja innovaattorina toimimista.

Mitä palvelumuotoilu on?

#PALVELUMUOTOILU on palvelun suunnittelua ja muotoilua tuotemuotoilusta tuttuja käyttäjälähtöisiä menetelmiä hyödyntäen. Palvelumuotoilijat pureutuvat käyttäjän haasteisiin, ongelmiin ja toiveisiin sekä kartoittavat ympäristöä löytääkseen parhaan mahdollisen kokonaisratkaisun.

“Palvelumuotoilija ratkaisee ongelmia kustannustehokkaasti asiakaslähtöisestä lähestymiskulmasta. Palvelumuotoilun ytimessä on asiakaskokemus.”

 

Koulutuksen aikana pohdittiin mm. kuntokeskuksien yksioikoista hinnoitteluviestintää

”Kaikki mainostaa liiku kuukausi ilmaiseksi! – sisäänvetohinnoilla. Asiakkaita saa muillakin tavoin. Voisiko pudotetuilla kiloilla saada lisää aikaa? Mikä se sisältö on? Kun meillä on tuote, hinta ja asiakkuus. Jos lähdemme hintakisaan on oltava paksu lompakko. Silloin kaikki on viritettävä siitä kulmasta että olemme halvin. Entä jos tuotteistaminen tapahtuisikin palvelunsisällön kautta.”

SKY:n ja Tamoran palvelumuotoilukoulutuksen etenemisestä ja sisällöstä löydät kattava blogikokonaisuuden osoitteesta: https://skynvauhdittajat.wordpress.com

Lue myös palvelumuotoilijan autenttisia asiakaskokemuksia erilaisista kuntokeskuksista pääkaupunkiseudulla Liikuntapäivien blogista http://bloggarit.liikuntapaivat.fi/

Kiinnostuitko kouluttautumaan liikunta-alan palvelumuotoilijaksi?

Haluatko, että omassa organisaatiossasi työskentelevillä on unohtumaton asiakaskokemus tekemisen ytimessä?

Ota yhteyttä, niin sovitaan seuraavan koulutuksen järjestämisestä!

Suomen kunto- ja terveysliikuntakeskusten yhdistys SKY ry

Sähköposti: toimisto@sky-ry.fi

Related News

Press Release 6.4.2017: Europen Health & Fitness Forum 2017 addresses customer engagement in the European fitness sector

The 4th annual event brought together top experts and close to 400 delegates from all...

Messuterveiset Kölnistä

FIBO 7-10.4.2016, Köln Maailman suurimpiin liikunta-alan messutapahtumiin kuuluva ”FIBO – Global Fitness” keräsi tänä vuonna...

VierailijaBLOGI: Ammatillinen koulutus muuttuu – miten se vaikuttaa yrityksissä?

Ammatillinen koulutus uudistuu. Uudistus on herättänyt jonkin verran hämmennystä yrittäjissä Vierailijablogin kirjoittaja on Suomen Yrottäjien...

Jätä kommentti

Kommentti tulee julkiseksi, mutta sähköpostiosoitetta ei julkaista.